Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Sajnos nem sokára itt a suli......

2008.08.13

Térképkészítés, felismerés

Hű, de sok jó ötlet!
Az enyém nem általánosan használható, de kis
színfolt... és hátha valakinek épp most, épp ez...
Történelem dolgozatnál térképkészítés,
-felismerés témához alkalmaztam.
Automatikus látáson alapul, mármint a tanár automatikus látásán,
nevezetesen: ami a pólóra van írva, vagy rajzolva, az csak, kizárólag gyári
úton kerülhetett fel, tehát eszébe sem jut arra figyelni, netán gyanakodni.
Tűhegyű alkoholos filccel gyönyörűen lehet írni, rajzolni pólóra. Iránya
értelemszerű, ha lenézel, neked legyen olvasható... Meg persze inkább a hasi
részre, nem pedig pl. a mellrészre kell írni... Ha félsz, pulcsit
rákötözöl...
Előny:
Kreatívak részére különleges, egyedi megoldásokat hozhat létre. (Egyedi
ajándéknak sem utolsó!) Nem kell dugdosni, izgulni.
pl. szürke sima pólóra kék filccel írva, rajzolva, persze stilizálva, vagy
kódolva a témát, még jól is néz ki... mint egy jól dizájnolt márkás,
"szövegmintás" póló.
Hátránya: nem megy ki mosásban sem.
Megoldás: Olcsó pólót kell használni, és lehet gyarapítani rajta a témákat,
minél inkább csak te igazodsz el rajta, annál használhatóbb.

Kreatívok előnyben!
Most jut eszembe, ha kódolod a szöveget, még szóbeli felelésnél is
használható.

 

Milyen szinű is a padod?



Egy érdekes puskát mutatok most be. Legyen kéznél fólia és színesnyomtató. Holnap dogát írtok föciből és még nincsen puskád. Először is megnézed, hogy milyen színű a pad, ahol írni fogjátok a dogát. (ha nem bízol a memóriádba egy kis bicskával le is faraghatsz a pad tetejéből) Hazamész és a Wordben megírod a puskát és olyan színűre fested a betűket, mint amilyen a pad színe.(azt is meg lehet csinálni, hogy a levágott paddarabból a pad színét bevinni scannerrel a gépbe, majd olyan színűre festeni a betűket) Majd ezt a szöveget a fóliára rányomtatni. Ha a fóliát rárakod a padra nem látszik a szöveg, de, ha ezt a fóliát rácsúsztatod a dogapapírodra, akkor már mindent tökéletesen ki tudsz olvasni.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A tanár háta mögött


20-30 perces dogákra egy elég tuti, bár ugyanannyira pofátlan módszer: Mikor tudod, hogy a doga nem lesz egész órás, és üres lapra kell írni, akkor a válaszok helyett csupán ugyanannyi mennyiségű baromságot írsz le a papírra. Amikor a tanár beszedi simán odaadod. Onnantól óra végéig megy a munka: Könyvedből ugyanolyan formátummal megírod a hibátlan dogád, mint ahogy beadtad. Csak ez nem 1-es már, hanem 5-ös. Óra végén megdumálod valamelyik haveroddal, hogy hívja oda a tanárt és dumáljon vele valamiről hosszan. Valaki takar és te a teljesen rossz dogádat közben a tanári asztalról kicseréled a hibátlanra. Nekem eddig kb. 30-szor bevált. Még soha nem buktam le. Használjátok egészséggel!!!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ásványviz


Egyszer régen (ugy ket eve), amikor a technikusira készultem, V. Gyuri haverommal (aki most a Muegyetem
padsorait koptatja) dumaltunk a tuti módszerekről. Íme az egyik (mechanika ötös irásbeli mond valamit, nem?):
szal,
1. Végy egy félliteres nem szénsavas Bonaquát, (inkább többet, hogy tudj kísérletezni) aminek a cimkéjén oldalt a
kék keretek között van az a fehér sáv (akkor volt)
2. Óvatosan fejtsed le a fóliát. Ha nem akar jönni, melegitsd vízzel, vagy hajszárítóval.  
3. A/4-es papirból vágj ki egy a fóliánál kb 5-10 mm-rel keskenyebb szalagot, ami körbeéri az üveget.
4. A fólián (ahol fehér) függőlegesen vágj egy olyan széles nyílást, amilyen a fehér sáv, de függőlegesen ne vágd
végig, hanem a fólia szélei előtt kb 5 mm-rel állj meg. A vágáshoz a legalkalmasabb a tapétázó (vagy barkács)
kés, amit értelemszerűen barkácsboltban lehet megvenni. Persze jó az oló is.
5. Celluxszal rögzitsed a nyílás alakját, magyarul üvegezd be! Ehhez mindkét oldalról ragaszd be, így erősebb és
ami fontosabb, nem tapad.
6. A 3-as pontban készült szalagból vágj le egy akkora darabot, ami körbeéri az üveget.
7. Csinálj táblázatot! (függőlegesel osszad fel sávokra) Oszloposan írd rá az anyagot, ha nem akarsz túl sokat
fáradni a későbbiekben. Úgy, mint a kínaiak. Meg lehet szokni. Nekem elhiheted!
8. A sávok közé, ahova írtál, tégy be üres sávokat (pl. minden 3. sáv üres marad), hogy ha gáz van, oda tudd
forgatni az üveget. A kitöltést rotringgal javaslom.
9. Ragaszd fel az üvegre szöveggel kifele a papirt, jól rögzitsed (technokol, ferrobond, blabla, nehogy a fóliával
együtt forogjon. Néha elég az üvegen lévő ragasztómaradvány. Nekem még tavaly is működött. Majd
osztálytalálkozóra megjavítom és átadom a tanerőnek.
10. A fóliának arról a részéről, ahol a hátoldala a papírral érintkezik, valami oldószerrel (alkohol vagy seb benzin
vagy tessék próbálkozni) távolítsd el a ragasztót.
11. Tedd vissza a fóliát, mintha mi se történt volna.
12. Ha szükséges (le akar esni), segíts be egy kis extra ragasztóval.
13. Forgasd egészséggel! A víz a legjobb szomjoltó. Aztán nehogy szégyent hozzatok rám.
                       

 
 

Ciril betűk


Mi úgy csináltuk, hogy ciril betükkel írtuk a táblára a puskát
(orosz-német szakon végeztünk)ez pl. német szódolgozátnál nagyon jól bevált.
jól teleírtuk a táblát és arra hivatkoztunk, hogy nem volt idönk szünetben
letörölni az elözö orosz óra maradványait. Soha nem jöttek rá , ez fizikánál
is bevált.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Végigolvastam az itt leírt módszereket, de konkrétan az enyémmel nem találkoztam. Tkp. a "matrica" kategóriába tartozik. Megírom Wordben a lényeget, megformázom úgy, hogy 2-2,5 cm-es hasábban legyen a szöveg (3-4pt betűmérettel). Nyomtatás után kivágom a csíko(ka)t. Ez(eke)t tovább vágom vízszintes irányban úgy, hogy a hossza kb. 3,5-4,5 cm legyen - a karom aljának szélessége. Körbecelluxozom a darabokat, így ha felragasztom őket a karomra, nem történik károsodás, hiszem több órát is fent lehet, és ez idő alatt nem kevés testnedv termelődhet. A ragasztás még a terembe bevonuláskor/szünetben, logikusan úgy történik, hogy a csíkdarabokat vízszintesen egymásmellé helyezzük, alul-felül ráhelyezünk egy cellux-csíkot, hogy kb. a szélességének a fele-kétharmada legyen a darabokon

Érdemes az ellentétes kézre ragasztani, mint amivel írunk, ugyanakkor úgy elhelyezkedni, hogy bal kéz esetén lehetőleg a jobb oldali padsorba kerüljünk, vagy fordítva. Előnyös a hosszú ujjú poló/ing/stb., bár én anélkül is át tudom vészelni. Hosszú ujj esetén alaphelyzetben le van engedve a ruha szára, használatkor pedig felhúzva. Ha közelít a tanár/vizsgabiztos, egyetlen karrándítással vissza lehet húzni - nem feltünő -, vagy egyszerűen lefordítani a karunkat.

Most 10.-es vagyok, és 7. (gimi) óta használom ezt a módszert, és egyetlen egyszer sem buktam le. Egy hátrány lehet, ha a tanár elég "kiszámíthatatlan" - óra elején úgy néz ki, hogy nem írjuk meg a témazárót, már felig leszedtem a puskát, később pedig "vegyetek elő papírlapot" :(

Egyéntől függően, csak az tudja használni, aki nem allergiás a műanyagra, és kibírja a cellux okozta viszketést :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Csomagoló papír

A modszerem akkor jön be, ha a tanár nem kéri, hogy pakolj el mindent az asztalról!
A csomagoló pappírra írd az aktuális puskádat!
És egyszerűen, de nem feltűnően olvasd le róla doga közben!
Ha ez rizikósan hangzik, elterelőként pakolj ki az asztalra több cuccot is!
Ha ezek után is feltűnőnek érzed ötleteimet, ne aggódj!
Írj a vignettára neved, osztályod közé, persze csak cerkával.
Így újrahasznosítható módszerként alkalmazhatod, amikor kiradírozod!



 

1.

Puska készítés és puskázás módszer no1 - Hatszögletű olcsó toll

Olcsó, Tesco-s tollakat kell venni (akciókban 100 ft-ért kapsz vagy 10 darabot), melyek felületébe körzővel kell bele­karcolni a tudnivalókat.

Karcolás helyett alkoholos filccet is használhatunk, viszont annak nagyon vékonynak (0,5) célszerű lennie.

Előnye: Csak fény felé fordítva lehet elolvasni, bizonyos szögben. Körzős karc esetén biztonságos módszer.

Hátránya : Egy-egy tollra kevés in­fó fér rá.

Alkalmazás : Kiegészítő módszernek kiválóan alkalmas

Tipp : Több toll is lehet nálad, mindegyiken más tétel vagy infók, és azt veszed elő amelyik kell.

puska 15

puska 16

 

 

Puska készítés és puskázás módszer no2 - Az 5letes reklámtoll

Bizonyára találkoztál már reklámajándékként osztogatott tollakkal, aminek az oldalán kis "ablak" van. Ezen tollak némi átalakítással puskázásra is alkalmasak, ha a bennük lévő feliratot lere­szeljük, s azt egy megfelelő tartalommal ellátott papírral lefedjük. A toll gombja, minden kattintással fordít egyet a tollbetéten, így a papír is körbeforoghat.

Előnye: Kevésbé ismert, biztonságos, az eszköz sok helyen alkalmazható

Hátránya: Kevés anyag fér el rajta, némi gyakorlást igényel, a kivitelezés pontos munkát feltételez.

Alkalmazás: Kiegészítő módszer

Tipp: Saját fantáziád szerint variálhatod. A kivitelezés pontosságát teszteld le becsületesen, nehogy bevetés közben süljön be a fegyver...

 

 

Puska készítés és puskázás módszer no3 - Átlátszó toll

Manapság minden üzletben kapható olyan toll, amelynek a külseje átlátszó műanyagból készült. Ez kell neked. A szükséges évszámokat, képleteket, információkat egy kis papírra kell felírnod, majd a toll belsejébe ragasztanod, és kész. Ha nincs elég kézügyességed, de van számítógéped és lézernyomtatód könnyedén elkészítheted, csupán arra kell ügyelned, hogy a papír megfelelő nagyságú legyen - se túl nagy, se túl kicsi.

Előnye: Kevésbé ismert

Hátránya: Gyakorlást, kissé macerás elkészítést igényel

Alkalmazás: Kiegészítő módszer

Tipp: Több toll - több puska

 

Puska készítés és puskázás módszer no4 - Tollforgatás

Kellék: Picit markosabb (nagyobb méretű toll), ami lehetőleg nem kerek, hanem szögletes. Az egyik felére fel lehet ragasztani a mini puskát. Ha jön a tanár a tollat egyszerűen forgatod a kezedben, így nem fog látni semmit.

Előnye: Biztonságos, egyszerűen elkészíthető, bárhol alkalmazható

Hátránya: Egy tollra kevés anyag fér rá

Alkalmazás: Kiegészítő puska, képlet puska, évszám puska, teszt puska

Tipp: Használj több tollat

 

 

Nah szóval vágjunk is bele.
Először is szeretném tudatni mindenkivel, hogy ez általában matek, kémia, vagy fizika képleteknél válik be. (Jah és persze a tollal kell írni a dogát:)


1. Szerezz valahonnan egy olyan tollat, aminek a külseje átlátszó műanyagból készült.

2. Írd le a képleteket egy kis cetlire, és a tolladnak a végét tekerd le.

3. A tollbetét és a toll külső része közé csúsztasd be a PUSKÁT.

Ez egy tuti jó puskázási módszer, mert hát csak nincs olyan hülye egy tanár, hogy a tolladat is megnézné, SŐT Észre sem veszi:)

 

Sokszor adódik olyan helyzet, hogy megtanultad a tanulnivalót,de dolgozatnál nagyon izgulsz,és elfelejtesz mindent? Írj puskát, és akkor biztosan tudni fogod a kérdésekre a választ!

1. Írd a padra a dolgokat!-->bár ez nem valami biztonságos módszer :S

2. Írd le egy lapra,és tett be a pulcsid ujjába, majd mikor dolgozatot írsz, húzd elő!

3. Szintén írd le egy lapra,és ülj rá,majd miközben írsz, takard a fejed(csinálj úgy mintha fájna),és nézz lefelé a székre!

4. Írd zsebkendőre,és onnan nézd!...hisz az csak zsepi!

5. Ha a táskába kell betenni a tanszereket,hagyd nyitva a füzeted, vagy a könyved,és úgy tedd be a sulitáskába!

5. Írd a cipődre a dolgokat! Csak vigyázz, hogy letudd mosni!-->egy sliponnal nem tenném meg ezt X)

6. Írd a kezedre a dolgokat!

7. Egy lapra írd le,és a dolgozatod azon írd,ha közben felemelgeted a lapod,megláthatod amiket nem tudsz,de nagyobb szerencséd van, ha átlátszik a lap!

8. A vonalzóra ragaszd rá a puskát!

9. Az előtted ülő székének hátuljára ragaszd a puskát

10. Érdemes megnézni a neten egy lovardapálya alprajzát, ha olyan dolit írtok amiben képletek szerepelnek, csak lerajzolod a padra a lovardapályát és beleírod a szükséges képletet.

11. Cipőtalp - Beszéld meg a padtársaddal hogy tegye fel az egyik lábát a másikra és te is. A cipő talpára ráragsztjátok a puskát és mind a ketten láthatjátok a tanár jön leteszitek a lábatok és voálá! A tudnivaló a papiron.

12. Nem mindenkinek adatik meg, de lehet venni uw-s tollat a fehér tollal leírod a tudnivalót a padra és megnézed az uw lámpával ha szükség van rá.
Mivel ez alapjában véve a padon nem látszik tök LOL, mert aztán eldugod a zseblámpát.

 

 

 

 

Diák jogok!

BlaBlaBlaBla-----

Egy diáknak is vannak ugyanolyan jogai, mint bármely más embernek a Földön...

 

A közoktatási törvénynek a 11. § (1) bekezdés h) vagy o) pontja szól a független vizsgabizottságról?


A közoktatásról szóló 1993. LXXIX. törvény eredetileg valóban a 11. § (1) bekezdésének h) pontjában szabályozta a független vizsgához való jogot.

1996-ban módosították a törvényt és a kérdéses pont számozását h-ról o-ra változtatták (a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról szóló a 1996. évi LXII. törvény).

A hatályos 1993. LXXIX. törvény 11§ (1) bekezdésének o) pontja a korábbi h ponttal megegyezően a következőképpen szól: (a tanuló joga különösen, hogy) "kérelmére - jogszabályban meghatározott eljárás szerint - független vizsgabizottság előtt adjon számot tudásáról"

 

--------

Egy dolgozat után a tanárnak kötelező-e javító dolgozatra/javító feleletre lehetőséget adnia?

Erre a kérdésre a jogszabály nem ad választ, de lehetővé teszi, hogy az intézmény belső szabályzatában (házirend, pedagógiai program) rendelkezzen a javító dolgozatról.
Ha az intézmény nem szabályozza a kérdést, akkor a dolog eldöntése a tanár joga.
Ha van rá szabály, akkor azt a tanárnak is be kell tartania.

Mennyi most a iskolaköteles kor felső határa 16 vagy 18 év? Van-e olyan korosztály amelyikre még a 16 év vonatkozik?


A közoktatási törvény 6. § (3) szerint " A tankötelezettség annak a tanévnek a végéig tart, amelyben a tanuló tizennyolcadik életévét betölti. A sajátos nevelési igényű tanuló tankötelezettsége meghosszabbítható legfeljebb annak a tanévnek a végéig, amelyben a huszadik életévét betölti."
Ezt a rendelkezést azokra a tanulókra kell alkalmazni, akik 1998. szeptember 1-jén, illetve ezt követően kezdték meg a tanulmányaikat. Azaz akik ez előtt voltak az általános iskolában első osztályosok, azok tankötelezettsége 16 éves korukig tart.

 

 

 

Háziiiiiiiiiiii

Gyakorolsz valamit, amit még nem tudsz igazán. Vagy valamit, amit már tudsz, de nem szeretnél elfelejteni. Befejezed, amit az iskolában csak elkezdtetek. A házi megtanít tanulni. Mondogasd magadban ezt: - A házi feladat nem is borzasztó. ( Na jó mondhatod ezt is: nem is olyan borzasztó.) Megtudom írni a házimat HÁNYINGER NÉLKÜL is!

2): Egy igaz állítás:

Minden iskolás ír házi feladatot. Nem vagy egyedül. ÉS a legtöbbjük ugyanúgy nem rajond érte, mint TE!

3): A halogatás

Lógni, dumcsizni ahelyett, leülj a házid elé, hidd el, nem érdemes! Ezt hívják halogatásnak. Tudod, amikor az ember kitalál ezernyi féle dolgot, csak hogy ne kelljen megtennie valamit, amit előbb-utóbb muszáj.

4): Nem tudják, hogy mit beszélnek!

Azok, akik azt mondják, a házi-írás tök felesleges, nem tudják, mit beszélnek. A végén tanulatlanok lesznek, s majd olyan munkából kell megélniük, amiben nincs sok szeretnivaló...

5): Nagyon gáz kifogások:

1. Most nincs kedvem.

2. Nincs időm.

3. Házi? Mér' , volt?

4. Otthagytam az iskolában, a buszon, a Mekiben. (McDonalds)

5. Most kezdődik a kedvenc sorozatom!

6. Senki nem szólt...

7. Fúúú... De az olyan unalmas!

8. Jobb dolgom is van! (Jah persze: csatangolni, mozizni stb.)

9. Nem írtam fel, mi a feladat.

10. Megette a kutyám! (Ennél már csak az a durvább, ha: megette a nyulam, halam stb.)

6): Pár jó dolog a háziban:

- otthon írhatod meg, kényelmesen elterpeszkedve!

- nem kell megvárnod a kicsöngetést, nyugodtan ehetsz a házid fellett! (csak ne maszatold össze!)

- nem tud a padtársad lesni rólad!

- használhatsz a matekhoz számológápet.

7): Jó tipp:

Próbálj a háziddal összebarátkozni! Egy baráttal mégis csak könnyebb boldogulni, mint egy ellenséggel! :)

Készíts órarendet otthonra is! Ebbe magad írhatod be, hogy mikor írsz házit, és mior művelsz kellemesebb dolgokat. Rakd olyan helyre ahol jól láthatod!

A házi-készítéssel edzed magad. Gyarapszik a tudásod, erősödik az akaraterőd, így könnyebben eléred a céljaidat! :D

Tanulás..Tanulás...

Házi feladat: te hogyan csinálod?

Az élet először megtapasztalt kellemetlen tényei közé tartozik a házi feladat. A diákok módszereiket tekinve két csoportra oszthatók. A józanabb gondolkodásúak (kisebb létszámú csoport) hazaérkezés után uzsonnáznak, átnézik a tévéműsort, beprogramozzák a videót, előveszik és gondosan elkészítik a feladatokat, majd a délután és az este hátralevő részében azt csinálnak, amit szeretnének. 
A többiek délutáni elfoglaltsága a következő. Hazaérkezés után uzsonna a tévé előtt, keresgélés a csatornák között, mindaddig, amíg akad valami nézhető. Ezután telefonbeszélgetés a barátnővel/baráttal, akit egyébként pár órája láttak legutóbb. Vacsora, majd újra tévé, közben szemrehányó megjegyzések elviselése a szülőktől, amiért még mindig nem kezdtek neki a leckének. A tanulás-álmodozás, tanulás–egy kis nasi, tanulás–egy kis számítógépes játék párosok után rá kell jönniük, hogy fogalmuk sincs, mit tanultak addig, pedig már este 10 óra. Az utóbbi menetrend volt inkább ismerős? Itt az ideje, hogy változtass a szokásaidon, amihez megpróbálunk a továbbiakban néhány hasznos tanáccsal szolgálni.

A hatékony tanulás feltételei

Mindenki számára egyformán alkalmas, ideális tanulóhely nincs, mert ez ízlés és hajlam dolga is. De néhány alapkövetelmény azért elengedhetetlen a munkakörülményekkel kapcsolatban.
1. Legyen egy saját tanulóhelyed, amelyet rendszeresen használsz. A legjobb persze egy saját szoba, jó nagy asztallal, amelynek a magassága is megfelelő. A széked legyen háttámlás, és lehetőleg párnázott. A tanulóhelynek hangulatosnak és jól megvilágítottnak kell lennie. A természetes fény vagy asztali kislámpa fénye balról és elölről érkezzen.
2. Szükséges segédeszközök: írásra valóban alkalmas írószerek, sok megfelelő méretű papír, kézikönyvek (szótárak, lexikonok), tankönyvek karnyújtásnyira, rajzeszközök, naptár, óra.
3. Tanulni csak jó közérzettel lehet. A jóllakottság, éhség hideg, meleg környezet, oxigénhiány, fáradtság nagymértékben zavarja a munkát.
4. A zene nem szükségszerűen hátráltatja, sőt, még elő is segítheti a tanulást. A rádióra, tévére azonban ez az állítás nem igaz, mert a beszédhang zavarja a koncentrációt.
5. Egyeseknek sajátos tanulási hóbortjaik vannak, amelyek butaságnak tűnnek ugyan (verstanulás a szőnyegen fekve, radírrágcsálás a matekpélda megoldása közben), mégis van gyakorlati értékük: automatikusan tanulásra állítják be a szervezetet. Túlzásba azért ne ess: ha túl sok időt rabol el a ,,ceremónia”, már nem éri meg.

Egyedül vagy csoportosan?

– Egészen új, vagy csak memorizálandó anyagot legjobb egyedül tanulni.
– Az egyszerűbb tananyagokban való jártasság ellenőrzésére, a diktálás utáni írás gyakorlására vagy matematikai feladatok megoldására válassz egy hasonló tudású, képességű diákpárt. Arra azonban vigyázzatok, hogy ne váljon traccspartivá a közös tanulás.
– Egy gyengébb és jobban tanuló diák közös tanulása látszólag csak az előbbinek kedvező, ez azonban nem így van. Az ismétlés mindig hasznos, persze csak abban az esetben, ha nem csináljátok meg egymás helyett a leckét.
– 3-4 fő együtt tanulása leginkább a felsőoktatásban szükséges: a tanárok tanulmányok, dolgozatok megírását kérik a csoportoktól.

A puskázásról

Ez a téma általában tabu, az ilyenfajta segédeszköz a tanárok szemében ,,bűn”. A tanulókat egy zsebben, tolltartóban elhelyezett papiros, vagy padra felírt képlet sokszor inkább lélektani, mint gyakorlat előnyhöz juttatja. Vész esetén legalább van mibe kapaszkodniuk, és a megírására szánt időt sem bánják, ha a puskát mégsem kell használniuk. Egy felmérés szerint csak minden ötszázadik esetben lepleződik le a puskázó, ezért nem kimondottan a lebukás és büntetés teszi veszélyessé ezt módszert. Sokkal inkább a felesleges idegeskedés, amíg kivárod a megfelelő alkalmat, és kikeresed a hiányzó szót vagy képletet. Ebben az idegállapotban még az is előfordulhat, hogy végül az sem juteszedbe, amit pedig megtanultál. Te döntöd el, hogy megéri-e a kockázatot!

 

 

Egyenlőre ennyi!!!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.