Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kép

Leginkább a friss lehelet érdekében, vagy cukormentes nassként választjuk a rágózást – bár az elmúlt néhány évben fogászati szerepe is kiemelten hangsúlyossá vált. Az étkezések hatására a szájban kialakult savas közeg képes a fogzománc ásványi anyagainak lebontására, ezért, ha fogmosásra nincs lehetőségünk, a legmegfelelőbb védekezési mód fogaink egészségének megőrzésére a cukormentes rágógumi választása.

Új kutatások azonban a friss lehelet és a szájhigiéné fenntartása mellett a rágózás számos más előnyeire is felhívják a figyelmet. Rágógumi fogyasztása közben a folyamatos mozgással serkentjük az agy irányába történő véráramlást, s az így biztosított extra oxigénnel fokozhatjuk éberségünket és koncentrációs képességünket.

Egy amerikai vizsgálat során megállapították azt is, hogy a rágózás egyaránt 35 százalékkal növelheti a hosszú,- és rövidtávú memória működését. A végzett vizsgálatok során azon személyek, akik a teszt kitöltése közben rágóztak, jobb emlékező képességről tettek tanúbizonyságot, a feladatok során több szót jegyeztek meg.

Kutatások bizonyítják a rágózás stresszt csökkentő szerepét is. A száj rendszeres mozgása az agy azon részét stimulálja, mely a stressz csökkentéséért felelős. Az I. világháborúban szolgált katonákat rendszeresen ellátták rágógumival, éppen a feszültség oldása végett. Ezt a módszert napjainkban is alkalmazzák a hadseregben.

Pszichiáterek és pszichológusok állítása szerint is a rágózás kiválóan alkalmas a magányosság és unalom érzésének elűzésére, segít a feszültség levezetésében és társadalmilag is elfogadott módját biztosítja a harag és ingerültség érzéseitől való megszabadulásnak.

A súlyfeleslegtől való megszabadulás érdekében két okból is érdemes a cukormentes rágógumit választanunk: az egyik, hogy amíg rágózunk, egész biztosan nem nassolunk. Másrészt pedig a rágózás során óránként 11 kalóriát égetünk el.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.