Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mért jó mozogni?

2008.08.18

1. Magabiztosabb leszel tőle

A mozgásnak köszönhetően egyre csinosabb leszel, egyre jobb lesz a kondíciód, és legyőzöd saját korlátaidat! Önbizalmat nyersz, és sokkal könnyebben veszed a többi akadályt is, ami az utadba kerül. Ha elég kitartó vagy és rendszeresen szakítasz időt a testmozgásra, meglátod, rövidesen úgy fogod érezni, nincs előtted legyőzhetetlen  akadály.

 

Barátokkal bármikor jól esik az edzés -
Fotó: Google

 

2. Jobban alszol

Már az orvosok is bebizonyították, hogy aki rendszeres fizikai terhelésnek teszi ki magát (elég napi fél óra), az kétszer olyan gyorsan alszik el, mint az, aki  nem mozog. Ráadásul, az alvás pihentetőbb és mélyebb.

3. Több lesz az energiád

A tested több oxigént vesz fel, és jobban is hasznosítja. Ez javítja a sejt-anyagcserét, és segít abban, hogy az izmokból kioldódjon a feszültség. Könnyebbnek, energikusabbnak fogod érezni magad.

4. Jobb a szex

A jó egészségi állapot és az állóképesség javítja a szexuális együttlétek minőségét. Nem mindegy, hogyan áramlik a vér a megfelelő testrészekbe, amikor szükséges… A mozgásnak köszönhetően izmaid előbújnak, lazább leszel és - nem mellékesen -  ha jóban vagy a testeddel, sokkal felszabadultabban tudsz szeretkezni.

 

 A mozgás jó közérzetet, és egészséget biztosít -
Fotó: Google

 

5. Megspórolod az orvosi ellátásra kifizetendő összeget

Akik rendszeresen mozognak, egészségesebbek, ellenállóbbak.   Az  aki sportol,  könnyen szokik le a dohányzásról, ami megint csak pénz, ráadásul nem kell mindig új méretű ruhatárba fektetned, hiszen állandó marad a súlyod.

6. Hogy sokáig élhess

A rendszeres testmozgás alapvető a szívbetegségek megelőzésében, és számos más jótékony hatása van az egészségedre nézve. Az sem mindegy, hogy hogyan töltöd el az utolsó húsz éved: járókerettel, vagy fitten, energikusan.

7. Hogy sok barátot szerezz

A sport – különösen a csapatsportok – jó baráti társaságokat alakít ki, ahol mindenkinek közös kedvtelése a testmozgás. Ezek a társak motiválnak, amikor egyedül nem lenne kedved edzeni, és rengeteg aktív, közös programot szervezhettek együtt.

8. Hogy csökkentsd a stresszt

A testmozgás igazoltan csökkenti a stresszt, hiszen a sporttal levezeted a felgyülemlett feszültséget. A mozgás révén meg tudod tisztítani a gondolataidat, és legalább arra az időre megfeledkezhetsz a problémákról. Ráadásul a mozgás hatására felszabaduló hormonoktól szebb lesz a világ, és te is máshogy tekintesz majd a megoldandó feladatokra.

9. Hogy ne nassolj annyit

 

 Nyáron, télen is megtalálhatod a neked leginkább megfelelő sportágat
Fotó: Google

 Tudományos tény, hogy a felesleges nassolás legjobb ellenszere a testmozgás. Egyrészt amiatt, hogy csökkenti a stresszt (a mániás evésnek pedig ez az egyik fő oka), másrészt pedig azért, mert ha edzel, a szervezeted nem kívánja az egészségtelen ételeket.

10. Hogy jól érezd magad

A testmozgás élvezetet kell, hogy jelentsen: válassz olyan sportot, amiben örömödet leled. Ettől egyből jobb lesz a hangulatod, ami az életed minden területére kihat majd. Amennyiben alkalmanként más és más mozgásformát választasz, úgy mindig lesz ami feldob, lenyugtat, beindít vagy ellazít.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.