Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Aludjunk!!!

2008.07.19

Kép

Vannak, akinek az ötórás alvás is bőven elég, de ők vannak kevesebben. Kihagyják az alvás felszínes szakaszát, azonnal mély álomba merülnek. Az átlagember viszont , ha keveset alszik, másnap a munkahelyén gyengébben teljesít. Nem könnyű, de el kell érni, hogy az álom édes és pihentető legyen. De mi kell hozzá?

- Nyugodt környezetKép
A hálószoba lehetőleg a legcsendesebb és legsötétebb helyisége legyen a lakásnak. Ne legyen túl meleg vagy túl hideg.

- Elnyomott cigaretta
A dohányosoknak legalább egy órára van szükségük az álomba szenderüléshez, szemben a nem dohányzókkal, akiknek 5–15 perc is elég ehhez.

- Váltott ágyakKép
Érdemes 10–15 évenként ágyat cserélni. Így biztosíthatjuk, hogy a fekhely elég rugalmas és kényelmes legyen.

- Békés lélek
Az ágyban már ne készítsünk listát másnapi teendőkről, és ne rágódjunk azon, mit nem végeztünk el aznap.

- Változatlan időpontok
A lefekvés és a felkelés ideje lehetőleg legyen mindennap változatlan.

- Rendszeres testmozgásKép
Az ellustult emberek 56 százalékának akadnak alvásgondjai, míg az aktívaknak elenyésző hányada tölti nyugtalanul az éjszakát. Közvetlenül lefekvés előtt azonban ne sportoljunk.

- Mellőzött serkentők
A tea, a kávé és a kóla nem kifejezetten álomba ringató italok. Kortyoljunk inkább meleg tejet vagy gyógyteát.

- Száműzött alkohol
A lefekvés előtt fogyasztott szeszesitaltól ugyan könnyen álomba zuhanunk, de hamar fel is riaszt.

- Orvosolt horkolás
A fülsértő zajokat egészségügyi gond is kiválthatja. Kérjük ki az orvos tanácsát.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.